Sokak életében jön el a pillanat, amikor kerékpárra pattan és elmegy bicajozni, esetleg egy nagyobb túrára. Akinek ez megfordul az eszében, érdemes néhány jó tanácsot betartania.  Az általunk ajánlott tippek azoknak szólnak, akik valóban most kezdik el a bicajos túrázást. Szó lesz a ruházatról, a táplálkozásról, a technikai bonyodalmakról és

Az elkövetkező napok, hetek mindannyiunkat próbára tesznek. Olyan élethelyzetbe kerülünk, amelyet modern társadalmak keveset éltek át, a mi és gyerekeink generációi pedig egyáltalán nem. Megszűnik a közösségi tér és az élet, helyette szeparáció, bezárkózás jön minden szinten. Konfortzónákat kell feladni egy láthatatlan valami miatt. A személyes megélés egyik része a

Ebben a cikkben egy olyan országról lesz szó, amely nem számít közkedvelt bicajos célpontnak. Nem sokat tudunk róla, nincsenek magashegyei, híres hágói, kicsit messze is van ahhoz, hogy csak úgy “kiugorjunk”. Azt gondolhatnánk, hogy bicajos szempontból nincs ott semmi látnivaló, egy szint-nélküli, unalmas hely, mint a belgák általában, a sörön, a

Ha megnézünk egy Budapest környéki kerékpáros hőtérképet, akkor azt látjuk hogy a  városból kimerészkedő bicajosok elsősorban a Budai-hegység, a Pilis és a Dunakanyar, valamint a kelti részek (Csömör, Kis- és Nagytarcsa, Gödöllő, Szada, stb.) felé veszik az irányt. Van azonban Budapest környékének egy kevéssé ismert, viszont remek terepviszonyokkal operáló és

Én csak “bicajos aranyháromszögnek” hívom az olasz – szlovén – osztrák hármas országhatárt. Nagyon szeretem Karintiát, a Klagenfurtttól Dolomitokig tartó vidék fantasztikus bicajútjait, hegyeit és tavait. Az olasz részt nem különben, hiszen itt húzódik például a Millenniumi vasút helyén létesített zseniális kerékpárút (beszámoló nemsokára!) és nem sokkal odébb kezdődik a

L’Eroica: emberfeletti, hősies. Gyönyörű hangzású név, amely ma Olaszországban (és a nagyvilágban is) az értékek megőrzését, a kerékpározás szépségét, a sport iránti szenvedélyt, a fizikai határok feszegetését és a nehéz munkával megszerzett hódítás örömét élteti és hirdeti. Amikor a kerékpársport még a döngölt murvautakról, a fémből készült, egyszerű bicajokról, a

Hozhatom-e a saját kerékpáromat a túrára? Milyen bicajt érdemes vinni? Milyen biciklit adtok? Olcsóbb lesz-e a túrám, ha hozom a saját biciklimet? Sokan kérdezitek ezeket a kérdéseket, ezért ebben a cikkben adjuk meg a választ. Biztosítjuk a kerékpárt A túrákra biztosítjuk a kerékpárt amennyiben valaki azt szeretné. A kerékpár bérlése benne van az

Hosszú évek óta járunk Toszkánába, leginkább Családostól. Elugrani a vidéki csendbe (nincs messze, 10 óra kocsival), nem csinálni semmit, élvezni a kényelmes apartmant, a hely varázsát, a rendkívül kelles klímát, a csendet. Néha leülni egy kisváros teraszára, nézni az embereket vagy elmenni a hegyekbe, túrázgatni, bicajozni. Többször voltunk biciklivel is, a

Az egyik legfeltűnőbb dolog Olaszországban, Magyarországhoz viszonyítva mindenféleképpen, hogy rengeteg a sportbicajos. Vannak olyan városok, ahol rengeteg ember használja a kerékpárt a mindennapi életben (ilyen például Lucca). De ami a leglátványosabb különbség hozzánk képest, hogy a kerékpár ott elsősorban sporteszköz. Ennek oka egyrészt az, hogy az autó még mindig az

Toszkánában és Umbriában az időjárás hasonló a miénkhez, azzal a különbséggel, hogy mivel délebbre van és a tenger közelebb fekszik, a klíma sokkal kellemesebb, melegebb és páradúsabb, bár kicsit szelesebb is (ami persze nyáron előny). Persze csak nagy általánosságban lehet az időjárásról és a hasonlóságról/különbségről beszélni, mivel a tenger közelsége