Ebben a cikkben egy olyan országról lesz szó, amely nem számít közkedvelt bicajos célpontnak. Nem sokat tudunk róla, nincsenek magashegyei, híres hágói, kicsit messze is van ahhoz, hogy csak úgy “kiugorjunk”. Azt gondolhatnánk, hogy bicajos szempontból nincs ott semmi látnivaló, egy szint-nélküli, unalmas hely, mint a belgák általában, a sörön, a
A bike4fun huszonhárom jelentkezővel sikeresen letekerte a 2018-as szezonnyitó kerékpártúrát! Az előzetes 35 regisztrációból 23 lelkes túrázó jelent meg szombat reggel a szentendrei Skanzen bejáratánál. Sajnos az idő nem kedvezett, pedig egész héten napos 16 fokot mondtak, de az utolsó pillanatban erősen felhős, szemerkélős esős időt jósolt a meteo. Többen
– Elektromos kerékpárral tekersz? Vegyél inkább motort, azzal nem fogsz csalni. Jah, úgy könnyű, az eBike nem is bicaj! Az igazi bicajosok saját erőből mennek fel a hegyre! – hangzanak el ellenérvként rendszeresen az ehhez hasonló kulcsmondatok, amikor az elektromos kerékpárról való tekerésekről beszélünk. Mert hogy szép lassan a magyar utakon
Bár hivatalosan még tél van, de rohamosan közeleg a tavasz, amikor a 15-20 fokban már a fázósok is elkezdhetnek bringázni. A télen nem használt kerékpárt érdemes az első használat előtt alaposan átvizsgálni, hiszen a több hónapos pihenés miatt nem csak az emberi szervezet ereszt le, hanem a technika is képes
Van egy mondás Olaszországban, így szól: “Kemény, mint a Zoncolán”. Ezt ott értik, mert Olaszországban az országúti kerékpározás nemzeti sport. De nem lenne a mondás, ha nem lenne a Giro d’Itália, amely felfedezte magának (és a kerékpáros társadalomnak) ezt a brutális monstrumot. A Zoncolán története A Zoncolán egy véletlennek köszönhette
Én csak “bicajos aranyháromszögnek” hívom az olasz – szlovén – osztrák hármas országhatárt. Nagyon szeretem Karintiát, a Klagenfurtttól Dolomitokig tartó vidék fantasztikus bicajútjait, hegyeit és tavait. Az olasz részt nem különben, hiszen itt húzódik például a Millenniumi vasút helyén létesített zseniális kerékpárút (beszámoló nemsokára!) és nem sokkal odébb kezdődik a
Szép tájakon, sok tengerparton, remek időben és jó hangulatban tekertek azok, akik a tavaszi Toszkán tengerpart Elbával túránkon részt vett. A túráról videó is készült, nézd meg! Zsuzsával, Zsolttal és Attilával április 29-én indultunk el Budapestről a kényelmes kisbuszunkkal, hogy elérjük Toszkána DNY-i régióját. Maremma a Ligur és a Tirrén
Tartalom: 1. Mire használod? A kerékpár fajtái, 1. rész: Mountainbike, trekk, cross kerékpár. 2. Mire használod? A kerékpár fajtái, 2. rész: Országúti, hibrid, cyclocross, elektromos, városi kerékpár. 3. Mennyiért? A felszereltésgről, 1. rész: Hajtás, váltás 4. Mennyiért? A felszereltésgről, 2. rész: Kerekek, gumik, fék, teleszkóp, nyereg, pedál 5. Hol vegyem
L’Eroica: emberfeletti, hősies. Gyönyörű hangzású név, amely ma Olaszországban (és a nagyvilágban is) az értékek megőrzését, a kerékpározás szépségét, a sport iránti szenvedélyt, a fizikai határok feszegetését és a nehéz munkával megszerzett hódítás örömét élteti és hirdeti. Amikor a kerékpársport még a döngölt murvautakról, a fémből készült, egyszerű bicajokról, a
A Bakony az egyik kedvenc magyarországi hegységem. Szeretem, mert bár nem sok út van benne, de ami van, az nagyon szép környezetben, jól tekerhetően vezet. Átlagbicajos léptékű hegység. Emiatt sokat is tekerek benne, aminek oka az is persze, hogy a pannonhalmi kötődés miatt onnan evidensen sokat járunk erre. (Korábban írtam