Az egyik legfeltűnőbb dolog Olaszországban, Magyarországhoz viszonyítva mindenféleképpen, hogy rengeteg a sportbicajos. Vannak olyan városok, ahol rengeteg ember használja a kerékpárt a mindennapi életben (ilyen például Lucca). De ami a leglátványosabb különbség hozzánk képest, hogy a kerékpár ott elsősorban sporteszköz. Ennek oka egyrészt az, hogy az autó még mindig az olaszok meghatározó közlekedési eszköze, nem hiába ott a legnagyobb az egy főre jutó autók száma. Másrészt az olasz országúti bicajozás fényes múltja, ami a mai napig példakép rengeteg sportot szerető embernek. Olaszországban a legtöbb kerékpározásra alkalmas úton rengeteg amatőr és profi bicajost látsz országúti bringával. Hétvégén vagy munkaszüneti, illetve pihenő napokon ellepik az országutakat a különféle bicajos csoportok, magányos kerekezők, akik az autósok türelmét kihasználva róják a kilométereket színes mezeikben. A kor-összetétel is különbözik az itthon megszokottól. Rengeteg a 60+os és sok nő teker. Bár ma már nem olyan közkedvelt sport, mint a foci, de azért helyi szinten a minden honnan jelenlévő bicajos klubok igen népszerűek. Milyen úton tekerünk? Az olasz utak kerékpáros szempontból biztonságosnak tekinthetőek. Amit szem előtt kell tartani, mint ahogy minden országban, itt is többféle úttípus van, a legforgalmasabbtól kezdve a minimálisan forgalmasig. Az olasz útosztályozási rendszer nem olyan letisztult és egyszerű, ahogy nálunk, de az biztos, hogy mi arra törekszünk, hogy a legkevésbé forgalmas utakon közlekedjünk. Toszkánában nem vitték túlzásba a forgalomtól elkülönült kerékpárút-hálózat kiépítését, de például É-on, ÉK-en kifejezetten sok van! Toszkánában a tengerpart miatt vannak bicikliutak, az egyik legszebb, amit be is járunk, pl. a tengerpart mentén, pínea fák erdejében visz! A legtöbb város támogatja bicajos közlekedést, európai megoldások születnek. A települések közt az olaszok inkább az autós közlekedésnek is helyt adó utakat preferálják, azokból viszont rengeteg és több szintű van. Lucca környéke nagyon erős úthálózattal rendelkezik, itt kifejezetten kell a térképes vagy elektronikus segítség eltévedés ellen (ha magányos vagy), Toszkána és Umbria ennél ritkább
Az egyik legfeltűnőbb dolog Olaszországban, Magyarországhoz viszonyítva mindenféleképpen, hogy rengeteg a sportbicajos. Vannak olyan városok, ahol rengeteg ember használja a kerékpárt a mindennapi életben (ilyen például Lucca). De ami a leglátványosabb különbség hozzánk képest, hogy a kerékpár ott elsősorban sporteszköz. Ennek oka egyrészt az, hogy az autó még mindig az
Cégünk alapfilozófiája, hogy a túrákat utasaink öröméért szervezzük. Az országútisoknak szerevezett kihívás-túrák kivételével a túráink inkább aktív pihenések, mintsem edzőtábor-jellegű rohanások. Naponta 7-8 óra alatt tekerünk le 60-80 km-t, közben többször megállunk, nézelődünk, eszünk - iszunk. Az átlagsebesség általában 14-18km/h. Hiába azonban a laza tempó, a sok pihenő, ha például sok az emelkedő vagy kevés, de az viszont elég hosszú vagy rövid, de meredek, vagy az utas nem készült fel rendesen, netán "nem erre gondolt", akkor a túra "nehéz" lesz. A túráinkon nagyon különbözőek a terepek, változatosak a nehézségi szintek. Vannak egész könnyűek, de vannak olyanok is, ahol rendesen kell küzdeni. Ezért az örömbe néha némi üröm is vegyül. Végül is bicajozni jöttünk és a túrákat nehéz megúszni kisebb - nagyobb erőfeszítés nélkül. Ráadásul egy-egy csoportokban általában különböző fizikai adottságokkal, kerékpáros "múlttal" rendelkező emberek tekernek együtt, akik egy-egy túra nehézségét különbözőképpen értelmezik. Ráadásul a nehézség szubjektív fogalom, van, akinek egy 1500 méter szintkülönbségű hágótúra sem nehéz és van, akit attól is kiráz a hideg, ha meglát egy lankásabb emelkedőt. A legfontosabb, hogy jól válassz túrát és készülj fel arra. Erről itt írtunk, olvasd el! Szintkülönbség, meredekség Mivel a nehézség a kerékpársportban szubjektív fogalom, ezért a számok segítenek nekünk leírni egy-egy út nehézségét. Alapvető az út hosszához (hány km) viszonyított szint (emelkedés), amely megmutatja az adott út átlagemelkedését, szintkülönbségét százalékban. A szintkülönbség azt jelenti, hogy az adott napon vagy túránk hány méter szintet fogsz felfelé tekerni összesen. Tehát 450m szintkülöbség azt jelenti hogy ott 450 métert tekersz felfelé. De ez önmagában nem mond semmit, hiszen a nehézséget az mutatja, hogy mindezt hány km alatt kell leküzdeni. Mert más az út meredeksége, hogy ha a 450 méter szintkülönbséget 10 vagy 50 km-en keresztül teszed meg. Az első egy egész meredek út (4,5%-os összmeredekség), a második könnyen teljesíthető, alig érezni a meredekséget. Hogy
Cégünk alapfilozófiája, hogy a túrákat utasaink öröméért szervezzük. Az országútisoknak szerevezett kihívás-túrák kivételével a túráink inkább aktív pihenések, mintsem edzőtábor-jellegű rohanások. Naponta 7-8 óra alatt tekerünk le 60-80 km-t, közben többször megállunk, nézelődünk, eszünk – iszunk. Az átlagsebesség általában 14-18km/h. Hiába azonban a laza tempó, a sok pihenő, ha például
Nem tömegturizmus Mi nem a tömegturizmusra, inkább az eldugott szépségekre koncentrálunk. Kerüljük a forgalmas főutakat, a zsúfolt városokat. Előnybe részesítjük az eldugott szépségeket, kis falvak néptelen főtereit, elhagyott kolostorokat, épületeket. Túráinkat a megfelelő helyszínekre olyan időpontokba szervezzük, amikor kevesebben vannak. Néha sajnos elkerülhetetlen a tömegturizmus által látogatott helyek felkeresése is, hiszen nem lehet kihagyni, de előnybe részesítjük a nyugalmas vidéket. A tempó a tempód A kis csoport biztosítja, hogy mindenkire oda tudjunk figyelni. Nem fogsz lemaradni. Tolni nem fogunk, de segítünk az emelkedőkön. Nem vagyunk időhöz kötve, ráérünk. Ha pihenni kell, pihenünk. De nálunk nincs autós segítség, nem vesznek fel, csak Te, a bicikli, az aszfaltcsík és az ezeket körülölelő gyönyörű táj létezik. Sportolunk, kikapcsolódunk, pihenünk. Igen, egy-egy gyönyörű kilátásért, egy szép pillanatért néha meg kell erőltetni magad, de hidd el, bőven megéri. Tekerés után kényelmes szállások, jó kaják, remek italok várnak bennünket. Gyönyörű tájak A túrák alatt olyan tájakra viszünk, amikre nem is gondolnál. Nem lehet jobban és élvezetesebben egy szép tájat felfedezni, mint biciklizés közben. Tekerni a szabad levegőn, a virágillatban, háttérben a gyönyörű tájjal olyan élményt ad, amelyet soha nem fogsz elfelejteni. Egyes momentumai évek múlva is visszatérnek, feltöltve pozitív energiákkal. Ösztönzés a mozgásra Még ha nem is mozogsz rendszeresen, ez az út egész biztos arra fog serkenteni, hogy elkezdj mozogni. A 4-5 napos tekerés, az állandó intenzív mozgás nem múlik el nyomtalanul. Hazaérsz és érezni fogod, hogy folytatni szeretnéd! Lehet, hogy megváltoztatja az életed Ha ráérzel a mozgás örömére, egészen biztos, hogy megváltoztatja az életed. Szeretni fogod a mozgást, várod a kihívásokat, a hosszabb kihagyások alatt a szervezeted elkezdi követelni a sportot. Mindez nagyon jó hatással lesz a szervezetedre, a lelkiállapotodra, az étkezésre, a kitartásra és az élethez való hozzáállásra! Ha sportosabban fogsz élni, nem csak a sportban, de az élet egyéb területén is aktívabb leszel.
Nem tömegturizmus Mi nem a tömegturizmusra, inkább az eldugott szépségekre koncentrálunk. Kerüljük a forgalmas főutakat, a zsúfolt városokat. Előnybe részesítjük az eldugott szépségeket, kis falvak néptelen főtereit, elhagyott kolostorokat, épületeket. Túráinkat a megfelelő helyszínekre olyan időpontokba szervezzük, amikor kevesebben vannak. Néha sajnos elkerülhetetlen a tömegturizmus által látogatott helyek felkeresése is,