Cikksorozatunk:
- Hogyan válassz BH országúti kerékpárt?
- Milyen BH ebike-ot érdemes venni?
Az álatlunk forgalmazott BH kerékpárok országúti szegmensét a gyártó 5 + 1 szintre tagolja.
Csúcsgépek versenyre:
1. Aerolight – aero
2. Ultralight – aero és mászó,
Endurance
3. RS1 – aero és endurance.
4. SL1 – mászó és endurance,
Belépő modell
5. Quartz – endurance,
Időfutam és triatlon
+1 az Aero TT
Vizsgáljuk meg, melyik mit tud és az adott modellt miért és kinek érdemes megvenni.

Aerolight
A BH országúti csúcsgépe. Kifejezetten aero kerékpár, ennek megfelelően csak az aerodinamika számít. Aero kerékpárhoz képest viszont kifejezetten könnyű (7,2 – 8,4 kg, felszereltségtől függően). Ehhez egy kis magyarázat: A modern karbon aero kerékpárok általában nem annyira könnyűek, mint gondolnánk. Vagy legalább is vannak náluk könnyebbek.
Ennek több oka is van. Egyrészt az aerodinamikus csövek kialakítása anyagigényes, ezért még a legjobb karbonból készült aero bicajok nehezebbek az átlag csúcs karbon bicajoknál. Általában 8 kg felett vannak. Másrészt a kis légellenállású aero bicajokat többnyire sík terepre tervezik, azokkal mászni nem könnyű és nem is érdemes, ezért itt a súly csökkentése nem annyira fontos, nem olyan jelentős szempont. Természetesen azért nem nehezek. Hamradrészt pedig a fizika törvényszerűségei alapján nem is érdemes nagyon könnyű bicajt építeni, mert az időfutamokon, TT-versenyeken nem elsősorban a súly számít, hanem a légellenállás (Lásd pl. a sprinterek súlyát.)

Az Aerolightot három színben, 5 méretben és 4 felszereltségi változatból lehet választani. A magasabb fokozatoknál lehetőség van egyedi színezésre is (ingyenes). A BH nem spórol a kerekekkel sem, a felső szintekhez drága és nagyon jó karbonkerekeket adnak.
Kinek? Ezt a bicajt az vegye meg magának, aki sokat megy síkon, kisebb emelkedőkön, szereti a nagyon gyors suhanást, a sebességet és a nagy teljesítményt. Vagy TT és triatlon versernyekre jár.

Ultralight
Az Ultralight az Aerolight közvetlen testvére. Ugyanolyan magas szintű, gyakorlatilag együtt foglalják el a BH road szegmens trónját. Csak az Ultralight könnyebb, rugalmasabb a felhasználási területe, a modern kornak megfelelően több célra használható aero és mászó bicaj is egyben.
Ezt mutatja a kisebb súly (többnyire 8 kg alatt van majdnem minden felszereltséggel, a legkönnyebb változat 7,2kg). Az Ultralight 2025-ös modellje még nehezebb is lett a 2023-asnál, mivel megkapta az Aerolightra jellemző aero-jegyeket, például a villa kialakítást és az egész sokkal aerodinamikusabb lett, így a váz is nehezebb lett. Azért ne gpondoljunk nagy súlygyarapodásra.

A bicaj kifejezetten jó öszvér: kiválóan mászik, nagyon pöpec a geometriája és nagy sebességnél érezhetően gyors és aerodinamikus. A geometria kifejezetten “éles”, hajolós, igényli a “menést”. A bicajról külön tesztet is írtunk, itt elolvashatod. A karbon a piacon található legjobb anyag (T1100), a színek gyönyörűek, többféle felszereltséggel kapható, minden modell elektromos szettel. A BH itt sem spórol a kerekekkel, még az Ulterga kivitelhez is karbonkerekeket adnak.
Kinek? A bicajt az vegye meg, aki nem akar kompromisszumokat, nagyon jó áron szeretne egy kifejezetten “éles”, gyors és általánosan használható országútit, aki szereti a kemény, gyors geometriát. Aki szeret mászni is és gyorsan menni is egy bicajjal.

RS1
Az RS1 a BH országúti szegmens harmadik szintje, a gyors endurance kategória éllovasa. Az Aerolight és az Ultralight szerelemgyereke olcsóbban és „lazább” geoval. Erősen aerodinamikus jellemzőkkel bír, ugyanakkor kifejezetten kényelmes geometriát ad. Nem véletlen! Ez a szint már inkább a kényelemről, a távolságokról, a szórakozásokról szól, nem a versenyről. Azoknak tervezték, akik nem akarnak a felső szintű, race geometriás bicajokkal szenvedni, viszont szeretnének egy nagyon jó általános és kényelmes bicajt, amelyet hosszú távokra használnának.

Közvetlen kormányzás, jó visszajelzések az utakról és nagyon gyors bicaj. Ár – érték arányban kifejezetten jó vétel, mivel mindegyik felszereltség elektronikus szettel szerelt, 1,3 – 2 millió között elérhető, a top szintje Ultegra 12sp di2, az alsó 105 di2.
A bicajt mi magunk is teszteltük Spanyolországban, ezért elsődleges információink vannak róla. A Kanári-szigeteken mentünk vele 700 km-t 15.000 méter szinttel, ami alatt egy nagyon kezes, jól irányítható bicajt ismertünk meg. Kifejezetten gyors volt a lefeléken, érezhetően nagyon aero, de a felfeléket is szerette, nem jött zavarba. Az erő közvetlenül ment át, a 105 di2 szó nélkül tette a dolgát. A napi 100-120 km-eken nem fáradtunk el a nyegében.

A kábelezés félig rejtett, ami tiszta és kábelmentes külalakot ad a bicajnak, de nem nehezíti meg a szerelést. Három féle színben áruljuk, 4 felszereltségi fokozatban.
Kinek? Ezt a bicajt azoknak ajánljuk, akik nem elsősorban verseny geometriát keresnek, hanem megelégednek a kényelmesebb geometriával, ugyanakkor igényes, nagyon jó karbonból készült, ár – érték arányban kiváló általános bicajt szeretnének maguknak. Az ára nagyon jó, a tudása ellenére hozza a piac középszint feletti értékeit. Jó áron lehet hozzájutni.
SL1
Az gondolnánk, hogy az SL1 a „futottak még” kategóriája, de ennél nagyobbat nem is tévedhetnénk! Az SL1-be egyértelműen leszivárgott a nagytestvérek tudása. Egy kényelmes, merev, gyors és aerodinamikus bicaj. Hiába a 4. szintről beszélünk, az SL1 alig marad el mind súlyban, mind tudásban a nagy testvérektől. Valójában ez egy endurance, kényelmes kifejezetten mászóbicaj. Remek ár-érték arány jellemzi.

Az SL1 váza Toray karbonból és a HCIM (Hollow Core Internal Moulding) technológiával készült, amely a BH csúcskategóriás vázaiban is megtalálható. A szénszálak elrendezése merev, könnyű vázat biztosít, amely közepes méretben 1050 grammot nyom (AZ Ultralight váza alig könnyebb!) A hátsó háromszög kialakításának a célja a gyors reagálás volt. Egyetlen karbon darab, amelyet speciális üléscsővel terveztek, amelyek érzékenyen továbbítják a kerékpáros pedálozási erejét. 30 mm-es abroncsszélesség-hézagot tesz lehetővé.
A kábelezés félig rejtett, ami tiszta és kábelmentes külalakot ad a bicajnak, de nem nehezíti meg a szerelést. A kerekehez jár a Quick Lever, amely teljesen rejtett és könnyen használható. Három féle szín, öt méret, 3 féle változat.

A Nagyon jó minőség mellé jár a remek ár, a legnagyobb felszereltséggel (105 di2) is 1 millió alatt van, a manuális CUES-szal 700 ezer forint. A „legnehezebb” változat is 9 kg alatt, a legkönyebb 8 kg!
Kinek? Az SL1-et az vegye, akinek egy mindenre használható, minimalista túrakerékpár kell, ami hegyre is jól megy. Azoknak a kerékpárosoknak ajánljuk, akik szeretnék élvezni az utat és a tekeréseket és nem vágynak a minél nagyobb és drágább felszereltségre.
Quartz
A Quartz termékcsalád tökéletes azok számára, akik anélkül szeretnének belépni az országúti kerékpározás világába, hogy anyagilag belerokkannának, ugyanakkor szeretnék megőrizni a kényelem, a dinamizmus és a szabadság értékeit.

Kinek? Azoknak is ajánljuk, akik most kezdenek bele az országutizásba és nem akarnak sokat költeni egy bicajra. Mindkét változat 500 ezer forint alatt kapható.
Aero TT
Az Aero TT egy nagyon speciális, különleges bicaj. Mivel az Aero TT az időfutamokra vagy a tritlonosoknak készül, azért nekik ajánljuk.
A TT-bicajok egyedi megjelenését az aerodinamika szabályozza, mindent ennek vetnek alá. A bicajok különleges technikával, különleges anyagokból készülnek és arra tervezik azokat, hogy minél nagyobb sebességet érjenek el.
A BH Aero TT-je igen látványos és szép, ráadásul nagyon gyors.

Amennyiben valamelyik bicaj megtetszett, keres bennünket!
Hozzászólások