A múlt héten a csoportunkkal tekertünk egy Szár-kört. Mány és Csabdi között, az autópálya melletti kis szervízúton vettük észre, hogy az utat keresztezi egy láthatóan új kerékpárút, ki is volt táblázva: balra Bicske, jobbra Tarján. Sokat tekerünk erre, de nem igazán tudtuk, hogy mi ez. Eltekertünk Csabdiba az országúton, ott is láttuk az új aszfaltot és a jelzéseket, de aztán lekanyarodtunk Nagyegyháza felé, arra vitt az utunk. A mai tekerésen elhatároztuk, hogy elmegyünk a Héregi emelkedőhöz és közben megnézzük, hogy mi ez az új út. Tarján felé amúgy is sokat tekerünk és ha beválik, lesz egy új útvonal a Tarján - Szomor szakasz mellett. Valószínűleg nem mi vagyunk az egyetlenek, akik nem tudtak arról, hogy itt épül valami. Most, utólag utánanéztem és meglepődve értesültem róla, hogy az új, általunk felfedezett kerékpárút egy nagyobb volumenű szakasz egy része, állítólag Tarjántól Etyekig lesz meg, aztán majd Etyektől a Balatonig, így Budapestet kikerülve a Dunától el lehet jutni a Balcsiig. Persze kérdés, hogy mit értenek bicajút alatt, mert az Etyek környéki részen (ahol szintén sokat tekerünk) több útra felfestették már a sárga bicajos jelzést... Mindenesetre a most tesztelt rész 80-90%-a teljesen új építésű kerékpárút. De lássuk a részleteket! Az útvonalunk Biatorbágyról Herceghalom és az 1-es út mellett a “szervízuton” Bicske felé vitt. Úgy gondoltuk, hogy Bicskén majd megkeressük ezt az utat, amit a múlt héten láttuk. De még Bicske előtt rátaláltunk: ahogy a szervízút rögtön Bicske előtt keresztezné az 1-es utat, ki volt téve a kerékpárút jobbra tábla és látható volt az új aszfalt. Elindultunk rajta. Az út kellően széles, az első százméterek a dűlők közt visznek, régi, halott borospincék, majd a Csabdi-halastó mellett. Nagyon hangulatos! Ezen a részen egyértelmű, hogy egy korábbi földutat aszfaltoztak le, ráadásul a pincék miatt a kocsik is használják. A halastó mellett az út keskenyebb, de szépen fel
A múlt héten a csoportunkkal tekertünk egy Szár-kört. Mány és Csabdi között, az autópálya melletti kis szervízúton vettük észre, hogy az utat keresztezi egy láthatóan új kerékpárút, ki is volt táblázva: balra Bicske, jobbra Tarján. Sokat tekerünk erre, de nem igazán tudtuk, hogy mi ez. Eltekertünk Csabdiba az országúton, ott
A hét eleji, regeneráló edzés nehézségeit kipihenve ma az egyik kedvenc Budapest környéki utamat tettem meg. Többször jártam már a Gerecsében, a "Tour de Bajót" otthonról oda-vissza (vagy Dobogókő felé vissza) az egyik kedvenc nagyobb utam (150km), de régóta terveztem már, hogy a Dunazug középső részének útját kibővítem a még be nem járt nyugati részekkel, Tatával és Tatabányával. Mivel ez otthonról a sérülés miatti jelenlegi állapotomban sok lett volna (150+km), ezért Zsámbéki indulást terveztem be. Az útvonal: Zsámbékról Bajótra, onnan le a Dunához, majd Tardos felé kanyarodok, ahonnan Tatára megyek át, majd onnan visszaindulok Tatabányán keresztül (Turul megmászása) Tarján felé, onnan pedig Zsámbékra vissza. Mivel az út nagy részét már ismertem, tudtam mi vár rám. 110+os távolság, némi szinttel, de kevés igazán jelentős mászással, gyönyörű táj, kis forgalmú utak. Így alig vártam a reggelt, hogy elindulhassak! Zsámbékon reggel 10 órakor már zajlott az élet, sürgött-forgott a város, gyorsan leparkoltam, kibányásztam a bicajt a kocsiból és nekivágtam. Az út első szakasza a Zsámbék - Bajna - Bajút út, 25km. A rossz hír, hogy Zsámbékon egyből mászással kell kezdeni, de a 3 km-es felfelé jól tekerhető. A jó hír, hogy utána viszont hosszú kilométerekig gurulni lehet, illetve az út kanyargós, dimbes-dombos, jól tekerhető. A környezet gyönyörű, szép a kilátás a 2-300 méteres dombok között. A Gerecse keleti oldala mellett tekertem Bajótig, végig látható a hegység legmagasabb pontján lévő antenna. A völgyekben az úton a forgalom nem túl nagy, Bajna után pedig egészen minimális. Bajnára egy rövid emelkedő után értem be. Eltekertem a a Sándor-Metternich-kastély kerítése mellett (Magyarország egyik legszebb klasszicista kastélyegyüttese, éppen nagy felújítása munkálatok zajlanak), majd a falut elhagyva kezdődött az emelkedés, méghozzá a legsunyibb formában: egyenes út, 1-3%. Ha nincs órád, nagyon becsapós, mert azt gondolnád, hogy vízszintesen tekersz, de valamiért mégsem haladsz, talán nem tekered eléggé? Ráteszel még egy lapáttal, és már ki
A hét eleji, regeneráló edzés nehézségeit kipihenve ma az egyik kedvenc Budapest környéki utamat tettem meg. Többször jártam már a Gerecsében, a „Tour de Bajót” otthonról oda-vissza (vagy Dobogókő felé vissza) az egyik kedvenc nagyobb utam (150km), de régóta terveztem már, hogy a Dunazug középső részének útját kibővítem a még be
A weboldalon cookie-kat használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.Ok