A BH (Beistegui Hermanos – Beistegui testvérek) Spanyolországban több mint egy évszázada a kerékpározás szinonimája. A három testvér, Cosme, Domingo és Juan Beistegui a kezdetektől fogva igazi úttörőként tűntek ki a kerékpárgyártásban a könnyű, mozgékony és megbízható kerékpárok gyártásával. (A BH történetről itt olvashatsz bővebben!)
Ez az innovatív hopzzáállás a BH Core Pro esetében is érvényesül. A Core Pro elektromos kerékpárt a BH kutatás-fejlesztési csapata fejlesztette ki. Olyan elektromos kerékpárt akartak létrehozni, amely könnyű, minimalista, mechanikai korlátok nélküli, nagy kapacitással rendelkezik és kellően sokoldalú.
A kerékpárt már akkor kinéztük magunknak, amikor még csak ismerkedtünk a BH-bicajokkal. Első ránézésre is szép a formája, arányos a felépítése és szinte letagadhatja az ebike létét, olyan kecses. Be is került a honlapunkra mint “Tuti tipp!” Sajnos manapság kevés gyártó gyárt egyenes kormányos, kifejezetten általános sport célú ebike-ot, de a BH a Core Pro-val ezt meglépte. (A kerékpár itthoni BH-oldala)
Ezért nagyon örültünk, mikor egy kedves bike4fun törzsutas vásárlónk általános sportolási célra rendelt egyet. A kérése az vlt, hogy olyan bicajt szeretne, amivel egyben tud túrázni, mászkálni, elmenni ide-oda és ha kell, sportolni. A Core Pro-t ajánlottuk, meg is tetsztett neki, így meg is rendeltük, majd a fizetéstől számítva egy hét alatt meg is érekezett!
Sokoldalú, elegáns és hatótávbajnok
A bicajt összeszerelve pillanatnyi zavart éreztünk. Mert hogy olyan szinten karcsú és kecses, hogy nem hittük el, hogy ez egy ebike. Ránézésre egy monti. Vagy egy cross – fittnes. Vagy egy túrabicaj. Valójában egyik sem, hanem az összes funkcióra használható. Egy sportgép, amit tudsz használni ösvényeken, túrázni, sportolni, akár aszfalton is.
A bicajra jellemző, hogy egyenes kormányos, a váz alu, de a könnyebbik fajtából, a vezetékezés teljesen belső, a teleszkóp felső kategóriás FOX, ami kormányról lockolható. A hajtás kifejezetten támogatja a felfeléket, elől 34, hátul 10/51 fog, a féktárcsák monumentálisak (203-asok) és a fékek négydugattyúsak. Az XT és SLX felszereltség pedig csak még exkluzívabbá teszi.
Az összkép: a bicaj mind esztétikailag, mind geometriailag a hagyományos kerékpárokhoz hasonlítható. A “hagyományos” geo teszi a BH Core Pro-t egy agilis és könnyen kormányozható kerékpárrá, így optimalizálja a teljesítményt, a hatékonyságot és az ergonómiát. Esztétikája egyszerű és elegáns vonalvezetésű, túlméretezett csövek nélkül. A motorja kis méretű, alig látni. Az egész forma nagyon letisztult. Mindez annak ellenére, hogy az alsócsőbe épített akkumulátorral rendelkezik. A metálkék festés pedig ezt csak erősíti.
Ami az elektromos részt illeti: egy 540 Wh-ás kapacitású akkumulátort találunk beépítve, amelyet az alsócsőben helyeztek el és kb. 125 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. A motort a BH maga gyártja (ők gyártják a BMW ebike-oknak is a motorokat). A BH elkötelezett a saját gyártás és technológia iránt és egy olyan motort tett a bicajba, amely rendkívül csendes, kompakt, könnyű és erős.
A 2,2 kg-os, 65 Nm-es, második generációs motor alig látszik a középcsapágy helyére építve. A súlypont így alacsonyan van. A motort két oldalsó héj takarja, amelyek védik, szigetelő és légmentes tömítést garantálnak.
A motor sima és progresszív rásegítést is biztosít és nincs súrlódás a nem rásegítő üzemmódban. Jó tekerni úgy is. A BH-2EXMAG 2gen motor által generált 65 Nm-es nyomaték a kerékpáros által termelt erő több mint 300%-át is képes megteremteni (de ez személyre is szabható), ami az emelkedőn való tekerést egyszerűvé változtatja.
A 65 Nm kevésnek tűnhet sokak szemében, hiszen ma már divat a 85 – 90 Nm, de bőven elég mindenre is. Ráadásul a visszább fogott teljesítménnyel a motor kisebb súlyú tud lenni, ami a bicaj súlyára hat ki. A bicajon öt rásegítési fokozat van, amelyből egy automata.
A BH elektronikája engedi, hogy a nagy méretű kijelzőn keresztül egy menüben rengeteg dolgot személyre szabja, így az egyes rásegítési fokozatokhoz te tudod beállítani a rásegítés mértékét.
XPro: Plug&Ride kiegészítő akkumulátor
Ami azonban igazi unikummá teszi ezt a gépet, az az XPro kiegészítő akkumulátor, ami alapban jár a bicajhoz. Az XPro valójában egy kulacs alakú Plug&Ride akksi, amelyet egy kulacstartóba kell beldugni. Az akkumulátor alján és a tartóban van egy csatlakozó, ebben csúszik bele az akksi, így nem igényel semmilyen más csatlakozást és máris 180 Wh-s plusz energiát kapsz. A kulacstartó használható kulacstartónak is 🙂 Ebben az esetben a csatlakozót le lehet fedni egy kupakkal. A pótakksival további 50 km-t tudsz megtenni. Zseniális megoldás.
Az XPro külső akkumulátor bedugva a bicaj belső akkujával tölthető. A töltöttség állapota a tetején található gomb megnyomásával is látható: a gomb körül egy gyűrű világít. A gyűrű színe az akkumulátor töltöttségi szintjét jelzi (zöld 100-75%, kék 75-50%, sárga 50-25%, piros 25-10% és villogó piros 10-0%).
De a kijelzőn is látjuk a töltöttséget. Ha mindkét akkumulátor fel van töltve, az akkumulátorok össz többletkapacitási értéke a névleges érték felett áll (133%). A belső akkumulátor kapacitását az akkumulátor sáv kék színnel jelzi és a 100% feletti % jelenik meg .
Könnyű és takarékos
A bicaj sokkal könnyebb mint az átlag ebike. 19 kg-os súlyával a könyebb ebike-ok között van. Ez elsősorban a könnyű váznak, a kis és könnyű motornak és a jó minőségű anyagok használatának köszönhető.
Ma már jól látható tendencia a könyebb ebike-okra való igény. A gyártók az egyre nagyobb akkumulátorokkal és erősebb motorokkal 26-28 kg-os elektromos pedeleceket gyártanak, amelyek logisztikája, kezelhetősége finoman szólva is kívánnivalót hagy maga után. Nem beszélve arról, hogy ha azok lemerülnek, nem sok emelkedőn jutsz túl.
Ezzel szemben elindult egy olyan fejlesztési irány, amely a kisebb motor, kisebb akkumulátor és könnyebb váz miatt sokkal könnyebb, jobban kezelhető ebike-ok gyártása felé fordult. A piacon ma már sok ilyen bicajt találunk. Például nálunk is lehet kölcsönözni a Specialized vado-t, 350-es akksival, 35 Nm-es motorral. A bicaj 15 kg. Érdekesség: A Specihez is lehet pótakkumulátort csatlakoztatni, de azt be is kell dugni kábellel a töltőcsatlakozóba!
A BH a kettő közt találta meg az utat: kis méretű, de erős motor, könnyű váz, jobb anyagok és az ebben a kategóriában megszokottnál nagyobb akksi. Ez egyenlő a nagyon nagy hatótávval (175 km). A 19 kg még mindig jól kezelhető (egy átlag trekking bicaj 15 kg), így a hosszabb hatótáv megéri a többletsúlyt.
A kerékpáron található kijelző is különleges darab. A BH saját, egyedi, viszonylag nagy méretű kijelzőket használ, ahol testre lehet szabni szinte az összes tulajdonságot. Ahogy korábban írtam, itt lehet beállítani, hogy melyik sebességfokozat mennyi rásegítést adjon (Te választod ki a százelékos értéket), de ugyanitt egy csúszkán azt is beállíthatod, hogy a gyorsulás milyen legyen. Lehet csatlakoztatni pulzusövet (bluetoth, ANT+), vagy telefont, a kijelző is teljesen testre szabható.
Megszabhatod, hogy a bekapcsoláskor milyen értékeid legyen, például egyből milyen rásegítést kapj vagy hogy világítson a lámpa vagy nem, stb.
Rásegítés: Automata mód
Az elektromos rendszer 5 rásegítési móddal rendelkezik (ECO, ECO+, SPORT, BOOST és AUTO) és mindegyik egy bizonyos szintű rásegítést biztosít. Ahogy írtam, az egyes rásegítési módok a beállítások menüből paraméterezhetők.
Ami itt igazán érdekes, azaAz AUTO üzemmód, amely progresszív teljesítményleadást generál. A menüben beállíthatod, hogy mindezt a pulzusod (csatlakoztatható hozzá pulzusöv) vagy a leadott teljesítmény alapján tegye. Egészen pazar!
Összefoglalás
A BH Core Pro ebike egy nagyon különleges és érdekes bicaj. Tejesen letisztult, szinte titkolja, hogy ebike. Könnyű, filigrán és jól kezelhető. Ugyanakkor kellően erős és nagy teljesítményű a motor. A 65 Nm spórolós, de menet közben sokkal erősebbnel érezni, ugyanakkor viszont a nagy akksi miatt a hatótáv igen nagy. A geoja és a felszereltsége a bicajozási szakágak mentén elég nagy rugalmasságot tesz lehetővé. Használhatod majdnem mindenhova.
A BH egy nagyon hasznos, jó és kényelmes bicajt tett össze.
A kerékpár megrendelhető, külső raktáron is van, jelenleg a szállítás megrendeléstől számítva 10 – 12 nap. Kedvezményes ár: 1.400.000 ft
Adatok:
- Váz: Alu 29″ belső kábelelvezetés
- Villa: FOX 32 FLOAT Rhythm Rem 100mm 15QR
- Motor: BH2EXMAG Gen2, 250 W, 65 Nm, 2,2 kg tömeg
- Akkumulátor: 540 Wh + 180 Wh = 720Wh (XPro külső akkumulátorral)
- Hatótáv: 128 km + 47 km = 175 km (XPro külső akkumulátorral)
- Kijelző: BH X Display
- Hajtás: Vátltók: Shimano SLX, hátsó váltó: Shimano XT 12sp, hajtókar: FSA 34T -165m, kazetta: Shimano CSM6100 12sp (10-51T)
- Fék: Sram DB8 4 dugattyús, méret: 203mm
- Kerék: BH Lite Mach1 Maxx, gumi: Maxxis Ikon TPI60 Wire 29X2,2
- Nyereg: Prologo
- Kormány: BH MTB Lite Alu, 780 mm
Hozzászólások