Az utóbbi évek egyik legnagyobb meglepetésében volt részem, amikor felültem a BH SL1 országúti kerékpárjára. Az RS1-hez hasonlóan ez is endurance (vagy granfondo) bicaj, bár a gyár nem hívja így ezeket, így a kényelem nem volt meglepő. Az RS1 esetében a geometria és az adatok alapján már számítottam rá, de az SL1-gyel kapcsolatban előzetesen nem voltak várakozásaim. Kinézetre egy nagyon letisztult, szinte “hagyományos” geot láttam, semmi flikszfaksz, egyenes villa, felül csatlakozó hátsó támvillák, klasszikus csövek. Egy szép, klasszikus forma, de nem túl feltűnő jelenség. Amikor azonban beletettem a saját, 50-es peremes karbon kerekem, igencsak meglepődtem. A bicaj “feléledt”, elkezdett “kinézni”. Nyilván egy kerék rengeteget tud dobni egy bicajon, pláne a magas felnisek, de az SL1-nek ez a változtatás kifejezett jót tett. Mintha egy másik bicaj lett volna. A formájába azonnal megláttam a Bianchi Specialissima hagyományos formáját. Szinte hajszálra úgy néz ki. Jó hír ez azoknak, akik szeretik a klasszikus formát, amely a kényelmes bicajok sajátja. És ma már elég ritka. A tesztet muszáj azzal kezdenem, hogy minden mondatom viszonyítsuk ahhoz, hogy az SL1 a BH országúti palettáján a 4. szint. Előtte van az aerolight, az Ultralight (teszt itt), az RS1 (teszt itt), és aztán jön csak. Ez alatt a palettán csak egy alu bicaj van. Tehát ez nem a 8-12.000 eurós felső polc, hanem a 2-3000 euros, így “ehhez képest” kell mindent viszonyítani. Ugyanakkor a bicaj a tesztek alatt a menettulajdonságaival, a viselkedésével és a dizájnjával sokkal magasabb polcra helyezte magát, mint amit vártam tőle. A teszthét alatt Toszkánában le se akartam szállni róla, mindig mosollyal az arcomon ültem rá. Mi van belül? A BH SL1 formája a korábbi Ultralight és főleg az RS1 formáját örökölte. Nincs meg benne a BH-ra jellemző villatörés, viszont ez is ugyanúgy Toray karbonból készül, mint a legfelső polc bicajai. Ráadásul a BH high-end vázaira
Az utóbbi évek egyik legnagyobb meglepetésében volt részem, amikor felültem a BH SL1 országúti kerékpárjára. Az RS1-hez hasonlóan ez is endurance (vagy granfondo) bicaj, bár a gyár nem hívja így ezeket, így a kényelem nem volt meglepő. Az RS1 esetében a geometria és az adatok alapján már számítottam rá, de