A Francia-Alpok hágóinak megtekerése régóta dédelgetett vágyam. A hegyeket tekerő magyar országutis fejlődéstörténetében ez a hegység valahol a végén szerepel. Előbb Ausztria, a Dolomitok, az Olasz – Alpok, Szlovénia és még megannyi hegy után. A földrajzi közelség predesztinálja Ausztriát és Szlovéniát, a szépség a Dolomitokat, a híresség az Olasz Alpokot. 

Ahogy vannak méltatlanul mellőzött emelkedők, úgy vannak kifejezetten sztár-hágók is. Az egyik legnagyobb sztár természetesen a Stelvio, mint Olaszország legmagasabban fekvő hegyi közúti hágója (2757 méter magas – beszámoló itt olvasható), Európában pedig az egyik legmagasabb megtekerhető hágó, amely mára az országutisok, bicajosok mekkája lett. A Gavia és a Mortirolo

A Bianchi is beszállt az ebike-ok piacára, a nevéhez és hírnevéhez méltóan a sportosabb szegmensbe. Épített egy nagyon finom, nagyon jó és igényes öszvér gépet, amely mindenhol megállja a helyét és amelynek ugyan vannak hibái, de összességében nagyon élvezetes sportgép lett belőle. A Impulso E-Allroad alapja az E-Impulso gravel váza

A kerékpár fajták szegmentálódása megállíthatatlan. Amíg 30 éve alig néhány típust használtunk (a tanyabike-on kívül volt montainbike és egy szűk réteg országútizott), addig mára tucatnyi kerékpárfajta létezik. (Erről ebben a cikkben írtam bővebben.)  A gravel megszületése Az egyik legújabb típus a gravel. Miért is találták ki? Ha feltételezzük, hogy a

Nem hinném, hogy a Via Francigenánál van Európában szebb, változatosabb és élvezetesebb egyhetes kerékpáros túra. A “francia út”-nak elnevezett középkori zarándokút eredetileg az angliai Canterburyből indul és Rómában végződik, mi “csak” az olasz részen, Luccából Rómáig tekerünk el. A Via Francigena zarándokútról itt írtam részletesen. Mondanom sem kell, hogy a

A TranszSzlovénia túránk ez egyik kedvencem. Az út alig ismert városkákon és a legtöbbször forgalmatlan utakon halad, Ljubjana mellől indulva, át a közép-szlovén hegyeken és a Triglav Nemzeti Parkon keresztül, majd az Isonzó folyó mellett, hogy aztán a tenger mellett érjen véget. Ráadásul egy olyan, velünk határos országról beszélünk, amely

Magyarország nem annyira nagy ország, hogy ne lehessen könnyedén összeállítani a TOP10 legjobb kört országútis kerékpárosok számára. Nincs annyi jelentős régió, annyi kiemelt hegy és érdekes vonalvezetésű út, hogy túlságosan bonyolult lenne mindez, ugyanakkor viszont az ország kellően nagy ahhoz, hogy aki az egyik felében lakik, az csak a saját

Az egész egy téli családi “nyaralás” ötletével kezdődött. Menjünk már el a sógoromékkal együtt valahova télen! – Oké, menjünk, mondtuk mi, fiúk, de akkor olyan helyre, ahol bicajozni is lehet! Nem akartunk nagyon sok pénzt elkölteni egy távol-keleti útra, ezért a közelben kerestünk. Gran Canaria magától adódott: télen is jó

Hogy mi? Jeruzelem négy országon keresztül? Nem lesz az sok egy kicsit? És mi az hogy Jeruzálem? Jeruzsálem, talán, nem? Nos, nem, jól írtam és ha ehhez még hozzáteszem azt is, hogy mindez a magyar határ mellett van nem messze, akkor végkép teljes lesz az zavar… De kezdjük az elején!

“Az ebike nem kerékpár, hanem motor, aki azzal teker, az csal, nem érdemli meg, hogy bicajosnak nevezzük!” Számtalanszor hangzik el ez az érv az ebike kontra normál kerékpár vitában. Az elektronikus kerékpárokról, azok használatáról az utóbbi években egyre többet beszélünk, hiszen egyre népszerűbbek. A terjedésük megállíthatatlan Olyannyira, hogy a tőlünk